#rapidgate: Nissan Leaf 2018 40 kWh

Uppdaterad 18-03-24: #RAPIDGATE!
Det visar sig nämligen att Nya Leaf,- INTE klarar mer än tre snabbladdningar!? Efter detta tappar batteriet vesäntligt effekt!? Anledningen är att nya modellen saknar temperatur-reglering av batteriet!? Det är märkligt att Nissan inte implementerat det då det finns i Nissan NV200 skåpbil – van!? Tråkigt Nissan!

It appears that fast charging on the all-new 2018 Nissan LEAF may not live up to the first-generation model.

We constantly field comments related to the Nissan LEAF‘s battery. There’s a large group who insist that the lack of thermal management is a huge issue, which leads to accelerated degradation. On the other side of the coin, many believe that this idea is way over-exaggerated. 

https://insideevs.com/watch-2018-nissan-leaf-40-kwh-fast-charging-issues/

Även Tesla club Sweden’s Tibor Blomhäll tar upp ämnet och diskuterar kring batteri-kylningen. För visst vill man kunna göra bilsemester med elbil!?

http://teslaclubsweden.se/inte-sa-snabbladdning-av-nya-nissan-leaf/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

Här är ytterligare ett klipp av en ägare i England med samma erfarenheter. Se även ett klipp till som tar upp samma sak och hänvisar till just Jonathan Porterfields klipp.

Den här mannen testar ingen Leaf men lyckas visa upp huset och sin Tesla samtidigt som han beskriver just hur viktigt ett fungerande regleringssystem av batteriet är. Det är märkligt att Nissan inte implementerat det då det finns i Nissan N-200 skåpbil!? Tråkigt Nissan!